2015 m. vasario 13 d., penktadienis

Burokėlių mišrainė su raugintais kopūstais

Labai skani ir traški mišrainė. Mišrainė labai primena girgždantį sniegą po kojomis, mat agurkai ir kopūstai sukuria nerealiai traškantį efektą. Rauginti kopūstai labai tinka šiai mišrainei ir net negaliu įsivaizduoti jau jos be jų, na žinoma tam turite mėgti juos. Šią mišrainę gaminu jau ne pirmą kartą, ir tikrai ne paskutinį. Ji tinka prie kiekvieno patiekalo: ir kotletų, ir kepsnių, ir netgi kiaušinienės iškeptos ryte. Aš ją mėgstu valgyti ir vieną, tiesiog su juoda duona, o jeigu ta duona dar namie būna kepta iš vis gardumėlis nerealus. Hmmm, man tai priminė, kad aš jau gerą mėnesį nekepiau jokios duonos, reiks būtinai pasitaisyti šiuo klausimu, nes naminė duona yra tikras gėris :) Beje, šį kartą gamindama svėriau produktus, kad galėčiau tiksliai pasakyti kiek gi vienetų sudaro daržovės, bet dažniausiai jau ją gaminu iš akies dėdama produktus, mat kai gamini kažką jau ne pirmą kartą tiesiog pritaikai prie savo poreikių, todėl dažniausiai produktus vienus didinu, kitus mažinu, tačiau skonis nuo to tikrai nenukenčia, nes sudedamųjų dalių nekeičiu. Na viena sudėtinį elementą tikrai pakeičiu, tiksliau papildau ją, tai petražolėmis, esu bandžius ir su krapais, tačiau čia labiau tinka petražolės. Kaip visada pateikiu originalų recepto sudedamųjų dalių sąrašą, o recepto apačioje pastebėjimus ką keisčiau, o ko ne.


500 g bulvių
350 g burokėlių
4 morkos
2 svogūnai
5 marinuoti arba rauginti agurkai
250 g raugintų kopūstų
100 ml aliejaus
2 šaukštai 10 proc. acto
1 arbatinis šaukštelis druskos
1 arbatinis šaukštelis cukraus
0,5 arbatinio šaukštelio juodųjų pipirų

Išvirkite bulves, morkas ir burokėlius su lupenomis. Kai atauš visos daržovės, jas nulupkite ir supjaustykite kubeliais. Susmulkinkite svogūnus. Agurkus taip pat supjaustykite kubeliais. Sudėkite į dubenį visas daržoves bei raugintus kopūstus ir sumaišykite. Supilkite aliejų, actą, suberkite prieskonius. Išmaišykite ir patiekite.

Skanaus!


Mano pastebėjimai:

1. Receptas nurodo, kad užteks 4 asmenims.
2. Jeigu neturite svarstyklių, tai tiesiog pasakysiu kiek man buvo vienetų produktų pasvėrus juos: bulvių - 4 vnt., burokėlių - 3 vnt. Jeigu norite didesnio kiekio mišrainės tiesiog produktus padvigubinkite. Burokėlius galite pirkti jau išvirtus, arba patys išsivirti kaip padariau aš, tik žinoma tai užtruks šiek tiek ilgiau, bet galite tą padaryti ir iš vakaro.
3. Naudojau marinuotus agurkus ir jų dėjau 8, tiesiog man patinka didesnis kiekis agurkų, o be to jie nebuvo dideli. 
4. Įpjausčiau tik 1 svogūną, pasirodė pagal kiekį per daug 2, o ir manieji buvo didelį, tad čia reikėtų atsižvelgti jau į svogūno dydį.
5. Actą naudojau obuolių. Tačiau jį galite keisti ir citrinos sultimis.
6. Aliejaus nematavau mililitrais, pyliau tiek kiek man atrodė, kad jau užteks. Tiek druskos, tiek pipirų bėriau daugiau maždaug po 1,5 arbatinio šaukštelio, tačiau čia jau priklauso nuo Jūsų skonio receptorių ir žinoma kiekio mišrainės kokį gaminsite. 
7. Į mišrainę dar įpjausčiau gerą saują petražolių, net žiemą aš negaliu išsiversti be šių prieskoninių žolelių. 


Recepto šaltinis: Knyga - Lengvi receptai I.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą